torsdag 19 april 2012

NYA BUD = GLADA NYHETER !


Dagens läkarbesök gav oväntade och mycket glada besked. Träffade en väldigt trevlig läkare vid ortopeden i Mölndal. Han hade kollat på mina röntgenbilder och var säker på sin sak. Jag har INGEN så kallad fotbollsvrist som två tidigare läkare spekulerat om. Röntgen visar att jag inte har några skador eller så kallade utväxter på skelettet. Istället var läkaren säker på att det rör sig om en ordentligt inflammerad fotsena. Den aktuella senan aktiveras ganska ordentligt i samband med varje löpsteg och därigenom förklarar det varför det gjort så förbannat ont att springa. Ca tre veckors alternativ träning, akupunktur och annan sjukgymnastik är det nu som gäller. Skall även knapra Voltaren ett par veckor.

Göteborgsvarvet 12e maj känns plötsligt inte helt omöjligt att kunna lufsa runt. Stockholm Marathon 2e juni kan också bli aktuellt, härligt om man får springa detta utmanande lopp i huvudstaden.

Lägger stickorna åt sidan just när jag fattat galoppen och startat upp tillverkningen av mitt första plagg. Blir kvar i Valhallabadet och löpardojorna får stå och vänta på sin tur ett tag till. Skall nu utnyttja den energiboost jag fick efter läkarens besked idag. Tidsmålen jag hoppades på precis innan skadan är inte realistiska för jag har tappat flås och kommer tappa lite till. Men det kan oavsett vara skoj att se vad man kan prestera OM... möjligheten kommer att ges!