söndag 4 mars 2012

Det närmar sig.. Lördag 10e mars kl 10.00 !




Bilden ovan talar för sig själv ! Det finns människor med en livsgnista och vilja som kan driva dom väldigt långt oavsett förutsättningar !

Den vilja och ATTITYD som Scott Hamilton och den lilla flickan på bilden visar är på en helt annan nivå än vad en målmedveten idrottare/motionär med bra attityd besitter. OS medaljörer, världsrekordhållare och idrottare överösta med medaljer i all ära. Att "besegra" ett handikapp och istället för att totalt gräva ner sig kunna resa sig och se möjligheter i livet visar på en oerhört bra attityd !

Så bilden på Scott Hamilton och den lilla flickan blir min målbild under det lilla udda lopp jag skall springa kommande lördag. Sex timmars löpning runt en bana på ca 1,4 km är ju inte bara lite knäppt, det lär också bli en fysisk utmaning för en nybörjare som mig. Knäpphet det är en egenskap jag besitter men har jag kraft nog för att förflytta min kropp springandes under sex timmar, det är den stora frågan ?!

En bra träningsvecka har jag haft:
Måndag
Kort morgonjogg till arbetet efter att ha gått upp med tuppen. En dusch och kort bastu och pang så var man pigg för att försöka göra lite nytta.
Efter en lång dag på kneget blev det lite oväntat löpbandet på GLTK. Så kallad fartlek på dryga 16 km där tempot växlades i 5/10 minuters perioder.

Tisdag
Traditionsenliga tisdagsintervaller med Solvikingarna. 4*4min, 4*2min, 4*1min, förutom några riktigt starka löpare så är vi ett gäng som är skapligt jämna, något som gör att man pushar ut det där extra på träningen. Tisdags- och torsdagsträningarna är dom bästa, både vad det gäller kvalitè och rent socialt.

Onsdag
Vila
"rest builds your body quotes"

Torsdag
Snabbdistanspass, ingen ledare som höll i den så kallade "4:00-gruppen" denna kväll men vi var fyra stycken som drog iväg på en egen runda efter den gemensamma uppvärmningen. Blev exakt 11 km  i 3:54 tempo, en go känsla denna kväll !

Fredag
Ledig fredag och grymt gött väder ! Blev ett varv längs grusåttan med Mr Linnerborg och hunden.

Lördag
Kortare långpass än vanligt men ville inte nöta för länge en vecka innan 6-timmars racet. Försökte istället öka tempo från tidigare långpass och det blev en bra runda längs golfbanan-gaisgården-polisens sportsuga-Lilla Delsjön osv.... Dryga 22 km i 4:25, även denna dag bjöd på ett marsväder som inte gick av för hackor.

Söndag
Ingen löpning däremot 60 minuters viktsvingande i form av bodypump. Min lillasyster körde sitt första pass som instruktör och som den lätt rödmosige Bengt Frithiofsson i tv 4 brukar säga om sina viner, hon får fem solar av fem !

Totalt 81,87 km

Nu blir det som sagt fullt fokus på lördag 10e mars kl 10.00, då går jag in i en bubbla och förhoppningsvis så spricker inte denna bubbla förrän 16:00 samma dag. Blir mycket vila, energitömning, energipåfyllning och även en inplanerad massage. Dessutom vankas det utbildning på jobbet hela veckan så det blir till att nöta skolbänk och gräva sig ner i juridikens mörka hålor dom tio närmsta arbetsdagarna. Skall försöka sträcka på mig och räcka upp handen om jag mot förmodan har något vettigt att säga.. Lämnar dock in en brasklapp om att det kan bli lite tugg längst bak i "klassrummet" och ett och annat kastat suddigummi.. det gäller att ha distans till saker o ting.. :)

"The only disabality in life is a bad attitude" ! 
Den texten och bilden på Scott Hamilton och flickan skall finnas med i min skalle hela veckan !