måndag 20 februari 2012

2012 = NYTT ÅR, NYA MÅL, NYA MÖJLIGHETER !



Avslutade 2011 med sju veckors ofrivillig vila från löpning och cykling mm. Detta då en knäsena satte stopp men efter att ha fått proffsig hjälp av en naprapat så var man igång igen dagarna innan nyår.

2012 hoppas jag blir ett år där jag utvecklas ytterligare. Tanken är att träna hårdare och mer effektivt och samtidigt dra lärdom från vänner med flera som har kunskaper kring träning. Jag kommer mestadels köra löpning kombinerat med egen styrketräning och då främst med egen kroppsvikt. Alla mår bäst med sin specifika inriktning på träning, för min del är löpning i kombination med "segstyrka" favoritkombinationen. Har lite planer på att även börja cykla lite mer under året när luckor finns och även sakta men säkert bli en bättre simmare. För att bli en bättre simmare kommer jag försöka ta hjälp av lite vänner som jag vet är "experter" inom området.

Jag fixar inte att bara träna "i tomma intet" utan konkreta mål, detta är väl både en svaghet och en styrka vad vet jag? men så funkar jag. Det bör vara något tävlingsinslag med oavsett om man tävlar mot sig själv eller någon annan. Om man kastade tärningen när man losade i Monopol med familjen som sju åring..då är det svårt att helt släppa det där med tävling.. :)

Därför har jag satt upp följande konkreta mål för 2012:

Skövde 6 timmars 10e mars
70km under den utsatta tiden.

Göteborgsvarvet 12e maj
sub 1:20:00

Stockholm Marathon 2e juni
sub 2:50:00

Kraftprovet Trollhättan 20e juli
sub 43:30

Midnattsloppet 25e augusti
sub 35:40

Risveden Terräng 15e september
sub 1:13:30

Lidingöloppet 29e september
 sub 2:02

Göteborg Halvmarathon 13e oktober
sub 1:20

Frankfurt Marathon 27e oktober
sub 2:50

En del andra mål lär komma under året och allt hänger givetvis på att man får vara hel och frisk. Efter att man under 2011 förlorade en del goda kollegor i olika sjukdomar så påminns man om att man inte alltid skall ta allt för givet. Att bara kunna gå till gymmet, ta en tur i löparspåret eller svinga en vikt är verkligen livkvalitè för mig. 2012 kan börja !