onsdag 31 augusti 2011

Midnattsloppet blev en blöt men rolig erfarenhet !





36:42 (http://results.midnattsloppet.com/2011/goteborg/index.php?pid=list) blev min sluttid i mål i lördagens Midnattslopp. Jag har aldrig gjort någon bättre tid över 10km i ett lopp tidigare varför jag givetvis måste vara nöjd. Mitt mål till 2012 är ju att kunna gå under 35:00 på milen så det återstår en del arbete att göra...
Det regnade rejält hela dagen och hela tiden fram till start, jag och kollegan Per stod med varsin sopsäck över kroppen för att hålla värmen. När loppet väl startade så var regnet som bortblåst och det förblev så hela racet ut !

Skall bli skoj för 12/9 tänkte jag köra 10km på bana i DM över 10000m. Då får man kanske ett bra kvitto vart man står om man verkligen tar ut sig över en helt slät mil. Är ju förbaskat tråkigt att springa 25st varv men det sägs ju att det skall gå fortare på bana.

Sen Malmö halvmarathon så har jag haft tur och undvikit skador och sjukdomar. Har kunnat träna på bra och det känns som utvecklingen går framåt. En viktig sak som jag dock alltid varit lite sämre på är att ge kroppen rätt mängd återhämtning mitt i all träning. Tror jag blivit smartare med åren men fortfarande är det nog så att jag vill lite för mycket på för kort tid mellan varven.

Nu går vi in i september och jag är anmäld till två större lopp denna månad, Stockholm halvmarathon och Lidingöloppet. Jag vill verkligen satsa järnet på Lidingöloppet varför jag har lite funderingar på att hoppa över halvmaran i Stockholm trots att det är anmält och betalt. Vet inte hur mycket jag kan förlora på att ge järnet över 21 km bara en vecka före det krävande terrängloppet på Lidingö. Ett alternativ kan ju vara att bara åka upp till huvudstaden och "jogga" igenom loppet bara för att uppleva stämningen. Får ta ett beslut kommande vecka.

Till sist är jag jäkligt positivt överraskad över hur skoj det är att träna med löparklubben Solvikingarna, kan rekommenderas ! Många trevliga och målmedvetna människor, träningarna har gett mig mycket och jag har även fått en del värdefulla tips. Det som även är skoj med klubben är just bredden, alla är välkomna oavsett om man är gammal, ung, snabb eller lite långsammare. Roligare att springa i grupp, blir mer socialt och ett löppass med en avslutande bastu och lite skitsnack är i alla fall för mig = livskvalitè !

                                         Den heta låten nedan får lite symbolisera lördagens
                                         hällregn över götet strax före start..håll tillgodo !