fredag 12 augusti 2011

Ambitionen kan vara högre än kapaciteten..


Känslan inför morgondagens 21097,5 meter i Malmö är lite som inför en seriefinal i fotboll.

I löpning är jag en motionär i fotboll var jag en medelmåtta men det spelar ingen roll jag är lika taggad för det :) .. Till och med så skadad att jag sitter med en kaffe vid datorn och kikar på ett program som räknar ut den snittliga kilometertid som krävs för att nå en viss sluttid imorgon. Det är just här som "ambitionen kan vara högre än kapaciteten"...
Lite som att köra bil, det finns en relativ hastighet och så finns det en teoretisk hastighet. Kör man fortare än man fixar åker man av vägen, springer man fortare än man fixar så går man in i väggen. Kanske en ologisk paralell men även lite som att ta sikte på den vackraste damen på krogen utan att intresset är ömsesidigt... Man gör ett helhjärtat försök med en taskig icebreaker men får vända åter till sin parkering i baren med något sänkt huvud och dämpa förlusten med en "sockerdricka" till...:)

Är normalt ingen prylgubbe som behöver ha dom hetaste träningsprylarna när jag tränar men till imorgon så skall jag testa mina nya lättviktsskor. Hade dom på intervallpasset i tisdags, ruskigt lätta och sköna men dom framkallade ett visst skav.. Hoppas att slippa skav imorgon men kommer förebygga med att tejpa delar av mina fötter, vore för jäkligt att bryta ett lopp pga av skoskav känns inte aktuellt.

1:24:15 hoppas jag blir något lägre... Känns som tre dagars mer eller mindre 100% vila har gett min kropp en energiboost ! Funderar på att springa med en blåvitt halsduk så man åtminstone gör något avtryck i skåneland..

Ciao !