torsdag 11 augusti 2011

ATT SÄTTA PRESS PÅ MIG SJÄLV

Alla drivs vi av olika saker.
Vissa samlar frimärken, andra surfar medans en del målar tavlor, inget bättre än det andra...

Fick ett ryck att starta denna blogg för att sätta "press" på mig själv.. Att skriva mina träningsmål offentligt gör vägen till dessa mål mer motivationsfull. Det sägs ju att stolthet går före fall.. dvs om jag faller så är risken nu stor att jag faller tungt.. :)

Måste ha mål med min träning, att träna i "tomma intet" har aldrig varit min grej..jag måste ha mål med det mesta jag gör. Sedan barnsben har fotboll varit ett givet inslag i mitt liv..doften av liniment, svett och snacket med gubbarna är bara några av dom inslagen som gjort fotbollen till en drog i ca 25 år.. Att kamma hem 3poäng och sjunga segersång för att sedan avsluta kvällen med några bira tillsammans med sina lagkamrater är något jag aldrig kommer att tröttna på. Tycker dock inte tiden räcker till längre så nu har jag lagt dubbskorna på hyllan, i alla fall tillsvidare.. Bara att konstatera att man inte blev något fotbollsproffs som man så länge drömde om, fotbollen har inte gett mig en krona i plånkan men en förbannat massa goa minnen.

Istället har det blivit lite av en "kärlek" till löpning för min del..löpningen har allt..ett pass kan innebära allt ifrån en lugn naturupplevelse till ett smärtsamt tillstånd där man undrar vad i h...... man pysslar med.. För mig är känslan efter ett löppass lite att likna vid en känsla av total harmoni.

Har satt upp 5st mål att försöka uppnå till 2012. För en amatör som mig är det höga mål men jag tror och hoppas jag är beredd att göra jobbet som krävs. Det kommer bli en väg med många skratt, svordomar och svettiga träningskläder.

Vägen till MÅL har redan börjat...